Besök från Arvika och Norge

Idag har vi haft finfrämmat från Värmland och Norge.

 Faster Anita och Lars kom från Arvika för att imorgon vara med på Saras bröllop.
Det är alltid ett känslosamt möte när vi ses för vi längtar så efter varann.
 Anita är en person som jag har mycket att tacka för.
Det var hos henne jag var när jag var liten och mamma & pappa jobbade. Fram tills att jag var 3 år bodde vi ju i Arvika. Det var hos Anita jag bakade, var på lekplatsen och fastän jag inte var gammal då så är det en tid som på något sätt finns i mitt minne.
 Anita är speciell för mig och när vi träffas så pratar vi om allt och ingenting. 
På många sätt är vi ganska lika så vissa gånger behöver vi inte ens prata med ord för att förstå varann.
 Det som är mest synd är att vi bor långt ifrån varann...
Skulle vilja ha henne närmare.

Så denna dag hade jag sett fram emot och ja...det blev ett kärt återseende.
Idag fick de ju träffa Vide och även om han var ganska sömnig och hungrig större delen av tiden blev det lite mys och prat med Anita,


Även ett kärt besök från Norge och pappa var på dagsschemat.
Pappa kom i onsdags och ska stanna ett par veckor för att uppleva den svenska sommaren och gå på sommarbröllop.
Av mig har han fått husarrest!!!!
Detta år får det bara inte hända något för det klarar jag inte. Nu vill jag ha semester utan trassel och sjukhus.
Det märktes att han var trött för han satt mest i soffan. Han klarar sig någorlunda men har fortfarande lite svårt att greppa saker och ting med händerna som är svullna. Det blir nog inte bättre och det är nog bara för han att acceptera.
Men han blev väldigt rörd av att träffa Vide. Han trodde nog inte att han skulle få chansen till det. Så det blev tårar när han fick se Vide och självklart togs det en massa kort på dem två tillsammans.
Man vet ju inte...



Imorgon är det dags för bröllop i Göteborg.
Fina ska vi bli minsann...





 


Kommentarer
Postat av: Annatroll

Alltid mysigt med besök, särskilt när man inte setts på länge! Hoppas dagen blir bra och bröllopet fint med liten tår i ögat! Ge Sara en stoooor kram från mej! Å hälsa pappa, om han minns oss, det var ju några år sen sist!!!

2010-08-14 @ 10:51:15
URL: http://annatroll.blogg.se/
Postat av: Moster Katarina

Måste faktiskt kommentera detta för nu tycker jag du är väldigt orättvis mot din mormor! Anita var inte den enda personen som hade hand om dej när dina föräldrar jobbade. Kan det vara så att du minns lite fel? Din mormor är ju inte en person som skulle "skryta" men hon hade dej jätteofta ändå tills vi flyttade och du var 2 1/2 år. Kram, Kram

2010-08-15 @ 20:22:01
Postat av: Stina Dahlgren

Åh vad roligt när du skriver Fialoppan! Särskilt när jag är så långt ifrån och inte har chansen att se er så ofta, utan då får bilderna och texter duga så länge. Hade önskat att jag fick träffa pappa och Anita lite mer när de ändå var i Borås men det fick bli några timmar på bröllopet iaf. Hopas allt går bra med pappa nu när han är i Borås och att det inte händer något mer för guds skull! Love you <3

2010-08-15 @ 22:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0