Äventyr i djungeln

Då jag lovat barnen nu i några dagar att vi skulle hitta på något speciellt så bestämde vi oss för att åka till nya stället Leo´s lekland som nyss öppnat här i Borås.
 Lekyta på 5000 m2 skulle väl räcka åt mina barn.  
Var tvungen att fråga Lukas först om han ville följa med. Lite känslig ålder kanske att springa omkring bland lekställningar. Men han var helt med på att följa med i alla fall första gången =)

När vi väl kom dit var det ganska folktomt trots att det varit öppet en stund. Sol med stackmoln kanske var svaret.
 Barnen gjorde sig redo, av med skorna och vips var de som bortblåsta. Jag fick gå själv en stund för att sedan hitta dem bland djungelställningar dolda med växter och nät mm.
 Det var rutschbanor, broar, bollhav, tunnlar, kanoner som man laddade med bollar (inhängnat såklart) och mitt upp i allt fanns även en liten plan med nät runt för fotboll/basket/bandy. Gissa vem som var där mest???

 Det var stora ytor och det fanns något för alla.
Restaurang/cafe´fanns så för den som ville äta middag där var det perfekt.
 Överallt i lokalen bland alla saker fanns ett stort antal soffor för "trötta" föräldrar. Och gissa var jag var???
 
Höga hopp på studsmattan var roligt.

 
Rumpan tog lite stryk i denna rutschkanan. Vilken fart!
 
 
Alla 3 fångade på en bild vilket inte var det lättaste =)

Efter fika och lek i 2,5 timme var vi ganska klara. Med mig hem fick jag 3 svettiga barn men det var det värt. De hade haft såå roligt!

Passar på att gratta syster som fyller 30 idag! Hurra hurra från oss.



Kommentarer
Postat av: Annica Johansson

Bra att du varit där och utforskat det verkar ju riktigt bra trodde det bara var för mindre barn. Tack för upplysningen vi får nog ta en tur dit. Ska gå på semester i morgon bad om att få gå lite tidigare än planerat vad bra det känns.

2010-07-08 @ 14:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0