Sista arbetsdagen

Ja, jag skriver sista arbetsdagen men jag ska faktiskt dit en liten stund imorgon tillsammans med Engla.
 Först ska vi gå på lite skolavslutningar och kolla våra fina pojkar. Men sedan åker vi bort till Yamito för att hämta mina sista saker och jag har även lovat Engla att hon ska få ta ner sina alla teckningar som sitter på min plats.
Är inte så säker på att min vikarie vill ha dem där =)
 Men vad jag har haft mycket att tänka på nu det sista.
"Har jag informerat allt? Har hon förstått när jag förklarat? Vad har jag missat?"
Men å andra sidan så fick jag själv ingen speciellt bra inledning när jag började där. Jag kom in i ett kaos och min kollega som skulle hjälpa mig hade bara arbetat där 1 månad. Hon gjorde ju självklart vad hon kunde och tillsammans tror jag att vi fixade bra. Eller vad säger du Annica? Min vikarie har gått brevid mig i mer än 1 månad så något borde ha fastnat, haha

Sista dagen...jag vet ju att jag kommer tillbaka men det är ändå lång tid man ska vara borta och det är mycket som händer på arbetet, bl en flytt till nya lokaler som jag inte kan vara med på.
För att inte tala om hur mycket jag kommer sakna mina kollegor. Vi är ett sånt himla gott gäng just nu och jag kan säga att visst är man trött och känner sig hängig ibland när man går till jobbet men när jag väl är där så vet jag att jag kommer ha roligt. Vi skrattar mycket på jobbet och det finns en viss humor och jag vet redan nu att det är kollegorna jag kommer sakna.
 Men...

Jag har ju ändå något fantastiskt att se fram emot. Jag kommer njuta av allt den här gången. Ta vara på tiden och ta hand om de mina. Först ska jag ta mina semesterveckor, 5 stycken, och sen blir det föräldrapenning för hela slanten. Eller ja,det är väl inte så mycket men ändå... Jag kommer ha det så gott så och just nu längtar jag såååå efter lilla bebis.

Även Engla hade sin sista dagisdag idag. Lilla gumman!
 Men det gick bra faktiskt. Mycket kramar av fröknarna och lite tårar från deras sida och trots att vi "bara" varit där i ett år så kändes det konstigt att lämna dagisdörren idag. Engla har nog känt lite både och. Lite vemod över att det var sista dagen men nu längtar hon efter skolan. Idag hade även de nya fröknarna Kjersti och Annette varit på besök.
 Men nu har jag helt plötsligt inga dagisbarn hemma...Konstigt!
Vart tog alla år vägen? Tur att jag löst det i framtiden, haha

Kram till er alla!

 


Kommentarer
Postat av: Annatroll

Jag längtar oxå efter Bebis, och er förstås... Tur att vi ses snart!!! Puss o kram!

2010-06-11 @ 12:05:02
URL: http://annatroll.blogg.se/
Postat av: Stina Dahlgren

Men gud, tänk att hon börjar skolan snart lilla gumsan... Och det är liksom inte långt kvar tills Lukas börjar högstadiet. Herregud min ålderskris blir värre och värre. Tur att du får en bebis snart så att jag kan känna att jag fortfarande har små syskonbarn ;P

2010-06-13 @ 14:06:49
Postat av: Sofia

Men gud har du åldersnojja redan nu vid 20 års ålder? Du är galen! Du är ju i dina bästa år. Eller ja, 34 är inte så dumt det heller...

2010-06-14 @ 11:11:06
Postat av: Stina Dahlgren

Ja, det är därför jag har ålderskris för jag kommer aldrig bli snyggare än så här. Det här är liksom det snyggaste jag kommer vara och sen kommer jag få rynkor, grått hår, hängtuttar och så sitter jag där med 6 barn i Deje typ :/ Jaja, jag får väl hoppas på att vi har någorlunda lika förutsättningar så att jag också kan vara snygg och fräsch när jag är 34 ;D

2010-06-14 @ 16:30:41
Postat av: Anonym

Hej!

Jag tror du gjort ett mycket bra jobb du brukar ha koll på det mesta så din vikarie har nog väldigt bra förutsättnignar.Kan minnas vilken kaos vi kom till det var ju inte bara själv arbetet det var ju allt annat oj oj oj ja du nu kan vi bra tänka lite på det men lägga det mesta åt sidan.Har förträngt det mesta av den tiden. Men vi hade det bra det var kul när vi jobbade ihop. Kanske möts våra arbetsvägar igen. Så skönt att vara hemma njut av det du kan njuta och ta vara på allt när den där kulan är ute. Sköt om dej

2010-06-29 @ 09:53:57
Postat av: Sofia

Ja du Annica, mycket kan vi prata om vad gäller vår arbetstid tillsammans. En tuff men rolig tid och det var tur jag hade dig där.

Vi syns snart hoppas jag. Ska bara överleva sommaren först. Kram

2010-07-03 @ 22:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0