Dagen före Sveriges dag.

Utan att direkt ha gjort något speciellt idag så har dagen rullat på i lagom takt. I morse när jag kom ner hade Lukas och Engla redan ätit frukost och städat upp i köket. Underbara barn! Isak då? undrar ni. Han är på fotbollsturnering/läger på Öckerö (Göteborgs skärgård) sedan igår och kommer hem imorgon söndag. Spännande...
 Ikväll skulle de ha tacobuffe och disco. Fotbollslag från övriga städer och även några utländska lag ska samsas hela helgen. Ros till Brämhults IK som ordnar allt!

Vi andra har varit ute hela dagen.
 Barnen fick i uppdrag att plocka lite rabarber hos grannen ( ja vi har fått lov)
Stora fina rabarber som blev enorma bredvid barnen. Därefter fick mamma dela och göra paj. På begäran kommer här en bild på mig. (Stina, nöjd?)

 

Imorgon är det visst nationaldagen. Hur ska den firas egentligen? Någon som har egna traditoner på det så dela gärna med er. Vi har just inga traditioner den här dagen. Vi brukar göra någon variant på Sverigebakelsen med lite svenska flaggor men visst är det tråkigt att vi svenskar inte tar mer vara på denna dag. 
 Imorgon verkar det som om vi får fira med fotbollsmatch. Lukas har match och sen inväntar vi Isak sen eftermiddag/kväll.
 
Lite grillning på altanen har oxå hunnits med i helgen. Så himla gött att äntligen få sitta ute och äta. 
 Jag jobbar måndag-tisdag nästa vecka och sen har jag semester och då ska jag bannemig äta frukost ute oxå. 
 
 
Älskar er familjen!


Kommentarer
Postat av: Din Familj

Vi älskar dig också mamma /fru du är vårat allt

2010-06-06 @ 00:07:49
Postat av: Sofia

Tack min älskling!

2010-06-06 @ 14:59:20
Postat av: Stina Dahlgren

Det här inlägget gillade jag! Kul att få se hur min syster ser ut nu för tiden liksom ;P Om jag får vara krånglig så skulle jag ju tycka det vore kul om du kunde lägga ut en bild på dig i profil så man får se hur stor magen är? Jag är lillasyster så jag får vara krånglig, haha...



Visst är det tråkigt att vi inte firar nationaldagen! Jag kom på nu ikväll när jag gick in på Aftonbladet.se att det faktiskt har varit den svenska nationaldagen :/ Lite skillnad mot hur norrmännen firar...

2010-06-06 @ 21:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0