9 veckor kvar

Idag får det handla om Bebis. Det är väl just vad vi kallar ”honom”.

Har svårt att förstå att det faktiskt är 9 veckor kvar tills beräknad datum, 3 augusti. Att jag faktiskt har gått 30 veckor utav 40…Det betyder att skulle något hända nu så är man ju ändå ganska säker på att det kommer ut ett barn som klarar utsidan utan några större problem. Många som frågar hur lång tid det är kvar säger oftast: ” Bara 9 veckor kvar, det är ju snart” Jo, tack jag vet.



Men nu är jag ganska delad.

För det första har jag fruktansvärd foglossning och har svårt att gå. Känns som hugg för varje steg och jag blir tokig. För det andra så är magen/livmodern jädrigt långt upp och jag bara väntar på att den ska sjunka lite. Jag har pga det svårt att sitta och ligga bekvämt. Vill Ni höra mer????



Efter sista kontrollen så berättar barnmorskan Britt-Marie att bebis är fixerad. ”REDAN…” var min första reaktion.Men det visade sig att det inte hade någon betydelse för själva födelsen men ja, det var tidigt, enligt henne. Mitt blodvärde är även det på låg nivå men det är ju så jag är funtad tydligen, haha Jag får stå ut…

Så man kan säga att jag känner mig ganska gravid just nu! Men…jag längtar så tills lilla bebis kommer. ” Han” är så efterlängtad och jag vill att tiden ska gå undan. Som sagt det är 9 veckor kvar men går jag på min känsla så blir det abslout tidigare än så. Blir jag trött på det kan jag ju alltid stå på händer ute i någon sjö…Det gjorde jag ju med Isak och han ville ut direkt efter det. 3 veckor för tidigt. Förstår inte det…



Englas kommentar efter att vi pratat om syster eller bror:

” Det spelar ingen roll, bara det blir en bebis”


Kommentarer
Postat av: Stina Dahlgren

Stackare där :( Men tänk vad skönt när den äntligen är ute, och det är ju inte långt kvar nu. Engla är klok hon!!!

2010-06-02 @ 11:36:55
Postat av: Annica Johansson

Hej!

ibland får man veta saker ojojoj är det så länge sen vi träffades. Avundas dej inte när det gäller foklossiningarna men blir det så mycket bättre när de kommer ut hur mår man då. nej jag skojar ett jätte grattis. visst är det spännande att gå där med den där lilla hemliga saken i magen. sköt om dej.

2010-06-07 @ 09:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0