Vides dop 31/10

Igår var det dags för Vides dop.
Vi begav oss till Byttorpskyrkan lite tidigare på dagen för att förbereda inför middagen och tårtan.
 Jag hade bra hjälp av Stina med dukning. Barnen och Micke tog hand om Vide så att jag kunde koncentrera mig på sakerna runt omkring dopet.
Men sen var det dags.

Här kommer det lite bilder på hela processen:
 
Här har vi bytt om till den fina dopklänningen.

 
Handpåläggning

 
Här häller Engla upp dopvattnet i skålen. Så duktig!

 
Vatten över huvudet...Han skrek faktiskt INTE...

 
Familjen & faddrarna Anna & Mattias

 
Tårtorna för dagen.

Jag hoppas alla hade en fantastisk dag och vi vill redan nu passa på att tacka alla som var där och för alla fina presenter Vide fick på sin speciella dag.
 Tack till alla som hjälpte till med att denna dagen blev så minnesrik som den blev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0