Småpyssligt idag

Så var det äntligen fredag igen. Veckan är gjord och jag tror den var till belåtenhet för oss alla.
 Lite prov och läxförhör som gick strålande och då känns det ju mycket skönare att gå på helglov.
Vid lunch idag plockade jag fram vår gamla hängstol till Vide.
Han var mer än nöjd nu när han på egen hand kan sitta med oss vid bordet. På samma höjd, vill säga =)



På eftermiddagen var det dags för pappan i familjen att åka iväg på årets första (och inte sista ) julfest. Bl. a stod bowling på schemat. Jag räknar med att det blir sen bowling...hm...
 Antalsmässigt blev vi inte färre i antalet på kvällen då vi hade bjudit in vår granntjej Linn på lite fredagsmys med oss.
 Det blev god mat gjord av Lukas och god efterrätt av Isak och allt var beställt av Engla & Linn sedan tidigare planering i veckan. På så vis fick alla sin del i fredagsmyset.



Efter maten gick jag och Vide lös på alla julkartonger. Det var rensning av saker som under året tyvärr gått sönder och det var rensning bland barnens allt pyssel genom åren. Lukas ville absolut inte ha något som han gjort. Får väl lägga de sakerna i en kartong för att se om han saknar det nästa år. Annars blir det till att kasta.
 Satte upp några av de 200 tomtarna... som vi har men många  finns fortfarande kvar i kartongerna i väntan på dagarna som kommer.




Kommentarer
Postat av: Annatroll

Mysig kväll låter det som! Ska börja med att plocka fram mina luciatåg lagom till min födelsedag, sen kommer tomtarna upp strax efter! Kraaam.

2010-12-04 @ 10:04:37
URL: http://annatroll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0