Förberedelse

Nu är dax..

..att se till så att de där småsakerna som behövs första tiden finns hemma.
Jag tänker på t ex tvättlappar, badolja, ammningskupor mm. OCH blöjor
De senaste gånger som jag varit i affären har jag letat mig in till korridoren av blöjor för att se vad som är nytt och vad som finns kvar av de gamla märkena.
 Och Gud vilken djungel...
Det var värre än vad jag trodde! När två sidor av gången är fyllda med blöjor förstår man att mycket hänt på 6 år. Jag minns Libero & Pampers.
Så dessa gånger har jag lämnat affären med total förvirring och med tanken om att jag "kollar mer nästa gång" och bilden som håller sig kvar är ett paket VM-blöjor...?

De små kläderna som ska användas de första dagarna ska tvättas imorgon.
 Nu vet vi ju inte om det blir kläder från kill eller tjej-kartongen men jag får välja ut de mest neutrala kläderna. Resten får vi ta när vi är hemma sen.
 Jag tar gärna med mig egna kläder då jag tycker det blir mer personligen.
Vill ju inte att bebisen ska "tillhöra Alingsås-tvätteriet"

Faktum är att jag de senaste dagarna varit lite mer orolig i magen än vanligt. Bebisen har desutom varit som en
riktig alien därinne. Hela tiden, varesig det är dag el natt, så är det fötter, knär och en liten rumpa som sticker ut från alla håll och kanter. Jag blir tokig. 
 Kanske är det ett tecken på att "nu vill jag ut härifrån, ska bara jäklas lite först" haha

I lördags var vi ute i Sjömarken och badade.
Och ja, jag simmade.
Och nej, jag stod inte på händer.

Kolla in videon: http://www.libero.se/Default.aspx?id=1995

 


Kommentarer
Postat av: Stina Dahlgren

Hmm, du får helt enkelt ha som mål att ha gått igenom ALLA blöjmärken! Tänk om bebisen kommer mellan den 21 och 23 :O Exakt vilket datum är den beräknad till?

2010-07-06 @ 01:05:55
Postat av: Annica Johansson

så spännande nu är det snart dags. Undrar vad det är som är där inne. Lycka till!!!!

2010-07-06 @ 14:02:20
Postat av: Annatroll

Bäbis får gärna komma vilken dag som helst, jag är så nyfiken... och luktsugen! lav ya!!!

2010-07-06 @ 20:54:36
URL: http://annatroll.blogg.se/
Postat av: Sofia

3 augusti ska tydligen vara en speciell dag enligt läkarna. =)

2010-07-06 @ 22:43:44
Postat av: Anonym

du har ju lösingen på hemsidna står det att du får en start väska på BB vilken tur undrar om de har en blöja av varje sort då kanske ni klarar er ett tag

annica

2010-07-08 @ 14:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0