Välkommen vår lille Vide

23 juli 2010 kommer nu för alltid att vara en speciell dag i våra liv.
 Då föddes Vide!
2 veckor för tidigt, kl 05.23 kom det efter en ganska intensiv förlossning en klimp på 3830 g och 51 cm lång.
 
Vi kan väl säga som så att vi får tacka Nanne Grönwall som vid tillfället när vi trodde att vattnet gick, spelade på torget och jag var där och stampade takten och vickade på både mage och rumpa tillsammans med Engla, Micke, Stina & Hannes.
 Kanske lite för mycket...haha
Tyvärr var killarna nere i Helsingborg så de fick inte träffa honom på BB men jag kan säga att det var en stolt storasyster som lite senare på fredagen fick hälsa på lillebror,
 

På söndagen var dags för hemresa. 
 Skönt att få 2 dagar med Vide på BB men ännu skönare att få komma hem. 
Även Lukas & Isak skulle komma hem så jag visste att vi snart skulle vara samlade hela familjen. 
 Lukas berättade att de aldrig velat åka hem så snabbt...Såklart att de ville hem och träffa lillebror.

 Äldst & yngst

Vi har väl inte riktigt kommit in i rutinerna men å andra sidan fyller han 1 vecka imorgon så jag får nog ge mig till tåls ett par veckor innan rutiner som mat och sovklockan fungerar som den ska =)
 Men han är snäll!!!
Får han bara sova när han vill, vilket han kan göra i värsta ljudmiljön, och äta när han vill så är han nöjd och kan ligga i famnen och bara titta på allt runt omkring. 
 Det bästa av allt är ju att vi inte behöver tänka på ljudvolymen för att han ska kunna sova. Han är van sedan magen tror jag... Man kan inte hyscha runt en bebis. Det får man bara igen negativt. Låt dem få vara med och vänja sig vid ljud. Tror t.o.m att de sover bättre med ljud omkring sig.

Nu tar vi en dag i taget och jag är så glad att allt det där "värsta" är över.
 Helt otroligt att han är här hos oss nu. Som vi har längtat efter detta lilla kärleksbarn. 
Och vad jag menar med det vet bara jag & Micke.

Tack älskling för att du gav mig lille Vide!
Älskar dig härifrån till evigheten!

Så här såg annonsen ut i BT:

Välkommen Vide
Lukas, Isaks & Englas lillebror 

Sofia & Mikael Forsberg
Borås 23 juli 2010 
 

Kommentarer
Postat av: Älskling!

Du är mitt allt hjärtat mitt vi har helt underbara barn o en till i våran familj gör det mer underbart du är helt otrolig underbar o härlig fru/mamma till oss vi är tacksamma över dig. älskar dig så.....

2010-08-03 @ 00:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0