Julig bakdag

Idag hade Engla med sig sin kompis Leia hem och efter att vi ätit middag så kände jag för att baka något fika till tjejerna.
Det fick bli en mjuk pepparkaka med glasyr (rosa såklart) och lingonsylt.
Verkar som om den fick högsta betyg. Hihi...





På kvällen gjorde jag två satser med pepparkaksdeg och nu ligger den i kylen över natten. Det blir nog en hel del pepparkakor och det som "blir över" får bli till pepparkakshuset. Får se vad det blir för ritning iår.
Idag kom även julgardinerna upp i köket. Jag kan bara inte vänta längre...


Kommentarer
Postat av: Stina Dahlgren

Du är så duktig på att baka!!! Ser så himla läckert ut allt som du gör :D

2010-11-24 @ 20:49:10
Postat av: Sofia

Jag har ju alltid älskat att baka och nu har jag ju all tid i världen...Får ju passa på då. Jag väntar bara på att jag ska få mer besök som kan äta upp allt jag bakar...hm...

2010-11-24 @ 22:22:34
Postat av: Lisa!!

Kan ni skicka en bit; eller tre om ni tänkt bjussa Henke oxå!! Fast då kanske ni kan skicka fyra så har vi en extra ifall nån skulle tappa sin del!!! ;)



FINA FLICKAN!!! Hälsa henne att hon är underbar!

2010-11-24 @ 23:29:19
Postat av: Sofia

Haha, ja vi skickar upp 4 degklumpar till er. Räcker det???

2010-11-25 @ 21:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0